När vi möts för kongress är vår uppgift viktigare än någonsin
Snart händer det! Den 13-14 juni samlas vi för Tro och solidaritets förbundskongress. Vi samlas för att mejsla fram den politik som vi tror vårt samhälle behöver som mest.
Det senaste halvårets politiska skiften, inte minst det breda folkliga motståndet mot tonårsutvisningar och Sverigedemokraternas återvandringspolitik visar på något viktigt. SDs människosyn – som alltid kommer göra skillnad mellan människor - har inte förankring hos de allra flesta av oss.
I denna stund har högerpartierna målat in sig i ett hörn inför höstens val, genom att lova än mer fördjupat samarbete med Sverigedemokraterna, ja, till och med ministerposter.
Samtidigt som vi kan ana förändringens vindar - ett växande motstånd mot den det land Tidöregeringen vill göra Sverige till - växer och vår egen rörelse starkare för varje dag.
Vi har vänt en nedåtgående medlemstrend - med råge - och är nu över 2,400 medlemmar. Det är vårt högsta medlemstal på sju år. Men vi ska bli många fler.
Just i denna stund är vår uppgift viktigare än någonsin.
Vi går tillsammans till kongressen med uppgiften att fördjupa den politik som har sin grund i vår vetskap att mångfalden gör Sverige till ett rikt samhälle. Mångfalden är något vi ska värna och vara stolta över.
Under hela våren har vi tillsammans visat vad solidaritet betyder i praktiken. I maj har våra medlemmar över hela landet särskilt lyft den växande fattigdomen i Sverige. Vi kommer aldrig acceptera ett samhälle som vänder ryggen åt ett ökande antal fattiga. För alla barns har rätt till en rik barndom.
Med detta i ryggen ser jag så mycket fram emot att ses i Nässjö - för ännu mer gemensam inspiration, energi och en beslutsamhet som kommer bära oss hela vägen till valseger i september - och till mer solidaritet i politiken.
Sara Kukka-Salam,Förbundsordförande, Socialdemokrater för tro och solidaritet